♥Fresh From Oven Cik Azizah♥

Thursday, January 20, 2011

Cara Untuk Meluahkan Perasaan Cinta



Assalamualaikum kalian...

Disini daku nak bagi tip-tips untuk Meluahkan Perasaan Cinta Kalian


Rancang dengan Matang - Kalian perlu strategi dan latihan dalam segala aspek apabila mahu mengatakan cinta pada si dia.Untuk mengungkapkan cinta tidak boleh sebarangan, sebaliknya lihat tempat dan waktu yang sesuai. Jangan seberbuat demikian ketika dia ada tetamu.

Kenali si Dia dengan Lebih Dekat - Hal ini penting supaya kalian tidak kecewa pada saat menuturkan rasa cinta yang membara itu. Jika yakin kalian akan diterima, jangan ragu-ragu ya.

Ungkapkan Cinta dengan Sesuatu - Ungkapan cinta tidak hanya dengan ucapan, tetapi seharusnya ada elemen lain, misalnya, selitkan bersama sesuatu yang amat digemarinya. Jika kalian itu lelaki, berikan si gadis bunga mawar atau cincin, kerongsang. Jika kalian pulak perempuan, cukup dengan senyuman dan kata cinta.



Cari Waktu dan Tempat Romantis -
Waktu paling tepat untuk mengatakan cinta ialah ketika saat terluang atau hari bersantai. Pilih tempat yang romantis.

Ungkapkan Cinta secara Langsung - Si dia akan lebih menghargai jika kalian berbicara secara langsung. Jangan mengatakan cinta melalui perantara seperti teman, telefon, surat atau e-mel.

Jika Berani, Ungkapkan Cinta di Depan Orang Ramai - Ini hanya berlaku untuk mereka yang bermuka tebal atau muka tembok saja.Kalian ada berani?? hahaha

Siapkan Mental - Ini juga perkara paling penting supaya semua rancangan tidak tergendala di tengah jalan. Jangan sampai suara tidak terkeluar atau berpeluh ketika mengucapkan kata cinta.[heheee]

Doa sebelum Mengungkapkan Cinta - Perkara ini adakalanya dilupakan atau kadangkala dianggap remeh. Dengan berdoa, rancangan kalian untuk meluahkan lebih membawa keberkatan. Jika ditolak, biarkan saja dan kalian harus pasrah atau reda.


selamat mencuba :D


11 doakan jijah cepat transfer semenanjung:

AYuNG said...

aiyooooo....ayung nk luah tp malu...hehe

Cik Azizah said...

alaaa ayung....lau malu tak bercinta la...hehehe

malu tapi mahu kan..kan..kan...
xpe ade jodoh Insyallah nanti...

atieNOTHING said...

wowottt . bile laa sang pujangga naa luah kan perasaan niiii . XP

Cik Azizah said...

hehehe...tak sang pujangga..kita la yg luahkan perasaan tu..hehehe
xslh perigi cr timba lau die malu nk luahkan...

Nurul Afifah said...

nak simpan dlm hati je..huhu..

Cik Azizah said...

afifah~ haha..nak simpan dlm hati..tak tahu la syg ke tak...emm

Rusdee Acokz said...

so sweet..

Rusdee Acokz said...

so sweet,,nak luah dgn wanita pilihan tap takut kecewa,, ehehe

azizah :) said...

@Rusdee Acokz sekurang2nya kita luahan perasaan yunk..dari pendam tiada siapa tahu.. terpulang pada dia nak terima o tak..

Nurul Hanis said...

Sy sndiri x tahu mcm mana nak buat sbb kitorang ni bleh dikatakan pendiam skit

azizah :) said...

@Nurul Hanis guna orang tengah dik.. akak dulu nak couple org tengah yg jalankan sbb suami akak pendiam n pemalu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Cik Azizah Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah