♥Fresh From Oven Cik Azizah♥

Friday, February 25, 2011

Jururawat sesuai uniform putih o warna lain?


Assalamualaikum kalian :)

kalian semua sedia maklum kan baju uniform nurse mesti kaler putih..
adakah kalian rasa warna putih tu memang melambangkan ciri-ciri seorang nurse berbanding warna lain?
mesti orang diluar sana pun dah sedia maklum
apabila warna putih jer orang dah tahu itu mesti nurse..
tak lari dari uniform putihnya..
sebab itulah jururawat kemas dengan uniform putihnya

hospital daku membuka request
jika kami
para nurse ingin menukar kaler uniform!
dan semestinya daku nak pilih kaler pe yer kalian??
kaler pe yang daku suke??

pandai!
mestilah daku nak kaler pink!
i like!


kalau boleh nak kaler pink la pulak
sweet kan kan...
tak la nampak misi sangat!
ni tak budak2 nampak kaler putih jer dah nangis...hehee



tapi putih pon ok gak..
sebab kaler putih dengan nurse sedia dari dulu lagi tak pernah lari..
ia mempengaruhi penampilan agar nampak lebih kemas
itulah lambang sebagai seorang nurse!

ape pon ni lah omelan sang jururawat
biarlah warna ape sekali pon
janji tugasan seorang nurse tetap sama
membantu pada mereka yang memerlukan!

begitulah slogan

"KAMI SEDIA MEMBANTU"


10 doakan jijah cepat transfer semenanjung:

~mAdIEy~ said...

betol2..
nape tak warna pink ek..??

Cik Azizah said...

@madiey~ hehehe tu sbb jijah nak tukar warna pink pulak..ngeeee

aNnE said...

nak kaler turquoise..tehehehee ;p

Cik Azizah said...

@anne~ hahaah macam2 kaler nak..hehehe kang misi berwarna warni la pulak..

Cik Azizah said...

@anne~ hahaah macam2 kaler nak..hehehe kang misi berwarna warni la pulak..

sarah said...

kalerful kalerful!

baru ceria ^^

Cik Azizah said...

@sarah~ ceria sgt bukan jururawat dah tu..hehehe

ardinihumaira said...

dni nampak cam comel nurse pakai kaler pink. sies.. ayu lembut gtu ;)

Cik Azizah said...

@kak dni~ kan..kan..comel kan pakai kaler pink...jijah pon nak jugak! tu sbb request keler pink..hehehe

Cik Aien said...

kaler pink memg lembut.. soft gitu kalau pink not teranglah.. huhuhuhu uniform aien dulu wktu study kaler pink.. sb tu selalu kami digelar strawberri atau pink panther :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Cik Azizah Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah