Sunday, July 3, 2011

Tips Untuk Mengecilkan Lengan atau Peha




Sebenarnya, badan kita sendirilah yang mengatur pembakaran lemak di bahagian mana – mana badan. Kita tidak boleh mengatur yang mana perlu kurus dahulu atau yang mana perlu gendut dahulu. Semuanya bergantung pada genetik kita masing-masing.


Seperti ada orang yang makan banyak kemudian lengannya dulu yang berubah gemuk, tetapi ada orang lain yang lengannya tidak menjadi masalah melainkan pahanya terlebih dulu yang menjadi gemuk.


Tetapi selain daripada itu, ada satu aturan yang perlu kita ketahui iaitu apabila kalian kurus dan kemudian makan banyak dan menjadi gemuk, perhatikanlah urutan kalian menjadi gemuk ”Apabila dimulai dari peha, kemudian perut, dan terakhir pipi” maka kalau kalian menguruskan badan kalian, urutan tersebut akan dibalik. Yang akan kurus pertama adalah pipi, kemudian perut dan terakhir peha.


Itulah yang membezakan badan setiap individu dan membuatkan kita bingung dengan pertanyaan


”kenapa peha saya masih besar padahal perut saya sudah kempis”.


Penyelesaiannya adalah teruskanlah usaha kalian, kerana badan kita sememangnya mempunyai urut-urutan tersendiri untuk membakar lemak. Setelah lemak di bahagian perut berkurang, badan akan mulai mengurangi lemak di bahagian peha atau lengan seperti urutan yang sudah diprogramkan dalam diri kalian.
selamat mencuba ^^






20 doakan jijah cepat transfer semenanjung:

ika said...

nk try t..:)

Shalina Samsudin said...

saya gemuk kat PIPI dulu..huhu..

faisal apardi said...

kawan aku naik kat tengkuk.hahah ilang khalkum die...

kalau nak kurus pun biarla konsisten..

Abang Stalker said...

utk bosa kn hati ado x?den gaso cm da kocik yo hati den ni.

Terbelog said...

ala2 indonesia ayat ni :)
betol tu
tp kalo nak buat senaman utk bahagian tertentu
kena fokus dan rajin

::p0t pEt iLa:: said...

entry ni sanagt sesuai dengan i!!peha besoooooooooooooo

Khairil said...

saya bersenam lengan tapi perut pula yang naik..haha pelik2..

Solihahazahar said...

nanti nk try laa kat rumah. kikiki ^^

alif haris said...

oouh mcm tu rupanya ye kak .. baru sy tawu .. terima kasih :D

damha said...

slm blogger..saya followers yg ke 2302...he3333..pembakaran lemak dlm badan adalah bergantung kpd jumlah kalori makanan yg kita mkn....kurangkan lemak...masin..manis...lebihkan sayur2an..buah2an n serat....

syrupmasin said...

ohh.. :D

Addin said...

wahahah bole try ni ! ;)

Shawn Razaleigh said...

waa. terima kasih. info bagus. tapi gua nak gemukkan bdn.hehe

amirul.fareast512 said...

woot~woot~
stalk cny jp smbil cmnt entry,

hehek , bole la reyn share dgn kawan2 nnt sal tip2 nii .. huhu , bgs sgt ..

nway cik azizah..,
reyn tgh cnfuse ni,
bole tlg tak?
4more info vsit dis,

http://akmeyruleyna.blogspot.com/2011/07/saya-bertudung-dan-saya-sangat-pretty.html

tengss sbb sudi visit ..
betul2 konfius .. hee .
tlg pilihkn ...ngeee~

tiefazatie said...

btol tue cik jijah..hihi

Nisa' Azman said...

nk gak kurus tp xrajin exercise, huhu~..

btw, nk mintak tlg Jijah utk vote Hannah leh x? Thanks!!

http://greennnpanda.blogspot.com/2011/07/vote-for-hannah-lucky-draw.html

aDieyZa said...

pipi akk makin membulat dgn jayanya.. adoi, tembam sungguh!! dr jauh dh boleh nmpk pipi tembam tu.. huhuhu

abbey~ said...

info yg bagus... muke maintain, da mmg azali lagi besau.. lengan ngan peha... OMG ! :)

Puanbee2 said...

oo ok akan cuba nati

Fatimah Bt Tony said...

perkongsian yang sangat menarik admin. Saya pun ada share tip kurus di blog saya. Jemputlah melawat. http://bit.ly/tipcantikdanlangsing

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Cik Azizah Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah