Tuesday, August 2, 2011

Tips Untuk Memagar Diri


Waktu selepas Solat Maghrib, seeloknya pada hari Selasa bagi memagar diri anda.


Caranya:

1. Duduk bertimpuh seperti Tahiyat Awal dan mengadap ke KIBLAT.


2. Niat dalam hati untuk memagar diri dari segala ancaman sihir kerana Allah Taala.


3. Pejam mata, tarik nafas dan tahan. Semasa menahan nafas itu baca ayat Kursi dengan betul, seboleh-bolehnya dengan satu nafas sahaja.  Semasa anda membaca ayat Kursi itu juga, cuba bayangkan bahawa di hadapan anda satu tembok yang amat kebal. Sesudah selesai membaca ayat Kursi hembuskan semula nafas dengan perlahan-lahan.


4) Ulangi langkah yang ke (3) tetapi untuk kali kedua bayangkan pula bahawa tembok itu berada di belakang, seterusnya ulangi lagi untuk tembok sebelah kanan, kiri, atas dan bawah. (Bermakna perlakuan ini terpaksa dilakukan sebanyak 6 kali sehingga kita berada dalam satu tembok empat persegi yang sempurna.)


5) Untuk permulaan, amalkan sebulan sekali. Tetapi untuk lebih afdhal, amalkan seminggu sekali. Amalan ini hanya memerlukan lebih kurang 5 minit sahaja dalam seminggu.


selamat beramal..



23 doakan hakimi jadi anak soleh:

nuyui a.k.a miss NUSHA said...

tq cik jijah utk maklumat ini..

GaDis BuTtErFLy said...

semoga ramadhan al-mubarak nie memberkati kita semua.. amin :)

sha my heart said...

perkongsian yg bagus.. =)

semoga dapat bentengkan diri

lella lala walaa said...

nice share kak ! thanks yea :)

Cik Azizah said...

Amin..yup..semoga dapat bentengkan diri dari syaitan yg direjam!! o musuh2 islam..

Nonie said...

alhamdulillah...tq jijah,info y berguna :)

shida'R said...

tq jiejah..suka tips nih..nak cuba..

WuMing said...

Selain pakar dalam bidang perubatan.. juga tak kurang dalam bidang agama...

Terbaeekkk!!!!!

ArulchelseA said...

tq info yg berguna...

caliph shuriken said...

nice sharing jijah ^^

Etong said...

terima kasih share :)

Aida Omar said...

perkongsian yang bagus cik jijah.. aida tak pernah tahu lagi. terima kasih banyak2..

Fathiah Hamim said...

sangat berguna. thank you so much!

Cik Azizah said...

sesama my dear! Alhamdulilah ade ilmu jijah kongsikan dgn korang yer..harap2 kita di jauhkan dr amalan sihir ni..syg korang semua!

Sekamar Rindu said...

salam...


sangat berguna....terima kasih atas info ini..

wan_cikgumuzik said...

fuhhhh..!! baru taw nihh.. good info..!! thanks di atas ilmu yang dikongsikan nih.... harus dipraktikkan...

Cik Azizah said...

sekamar rindu: waalaikumslm..sesama..selamat beramal yer..moga di rahmati Allah


wancikgumuzik: Amin praktikkan yer cikgu. boleh di buat jugak untuk benteng diri dr musuh2,org khianat,org dengki!

TeAqArH said...

ilmu mcm ni kene cari bukan leh dpt kat skolah dgn u...nak hadapi musuh yg nyata xpe..kite nmpk..nak hadapi musuh yg x nyata mcm ni la...kite tak tau bila..kite cume usaha an..^_^/nice sharing..thnx 4 da info

::ini belog saya . cinta hati saya:: said...

pagar oh pagar

nice sharing yep

thanks

:)

Khairil said...

ingatkan pagar apa tadi...hehe

Cik Azizah said...

teaqarh: betol tu. benda halus tu ada. jadi bagaimana kita nak elak dr amalan sihir.. inilah tipsnya. smoga boleh dijadikan amalan

Terbelog said...

pagar diri..
tp kena amalkan ni
kalo jarang buat x menjadi
maksudnya
kita kena ingat Allah
masa sng dan susah

Cik Azizah said...

terbelog:
betol tu! jijah sokong sgt2..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Cik Azizah Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah