♥Fresh From Oven Cik Azizah♥

Wednesday, August 10, 2011

Tips Untuk Merancang Dapat Anak Kembar






Dalam keadaan biasa satu kembar akan berlaku daripada 80 kehamilan. Kejadian kandungan kembar sedikit dipengaruhi oleh baka dan keturunan.  


Jika anda atau pasangan dilahirkan kembar maka peratusan untuk mendapat anak kembar adalah sangat tinggi. Bagaimanapun bukan bermakna mereka yang tidak mempunyai keturunan kembar tidak berpeluang untuk mendapat anak kembar. Segalanya boleh berlaku dengan keizinan dari Allah SWT selain bantuan pelbagai teknologi perubatan yang semakin canggih. 

Wanita yang sedang menjalani rawatan kesuburan, peluang dapat anak kembar bagi mereka yang makan pil subur (clomiphene) ialah antara 5-10%, sedangkan mereka yang menerima suntikan hormon subur atau menjalani rawatan bayi tabung uji[IVF], peluang dapat anak kembar ialah 20-30%.  

Anda boleh mencuba rawatan tersebut, tetapi rawatan suntikan hormon subur membawa risiko kembar sampai lapan yang akhirnya akan gugur.




*******************************


petua orang tua-tua kata makan makanan berkembar contoh pisang kembar. tapi kebanyakan terbukti berhasil. sejauh mana keberkesanannya wallahualam. 




21 doakan jijah cepat transfer semenanjung:

My Name is Mar said...

Wahhhh.... Info bagus gilerrr ni....

Etong said...

wahhh takut2 smpai lapan..payah mau jaga..hehehe

Etong said...

wahhh takut2 smpai lapan..payah mau jaga..hehehe

Etong said...

wahhh takut2 smpai lapan..payah mau jaga..hehehe

Khairil said...

cik jijah teringin nak anak kembar kut?...hehe

Terbelog said...

nk suntik2 x pyh la jijah hehe
kalo mkn mknn berkembar tu ok la kot hehe

cik kiwi's said...

wahhh. bestnya anak kembar. pakej 2 terus. nak try la suntikan..kih kih~

cunndaa said...

cunndaa ade keturunan kembar sebelah arwah abah dan mama....

abah ade adik kembar dan anak buah kembar

belah mama pulak, mama ade anak buah kembar 3..

wan_cikgumuzik said...

alamakkk.. nak kena try nihh.. hehehhe

cik najihah said...

teringin nak anak kembar..hahah gatal

Aku Afzal said...

kalau pakcik afzal kembar..ada potensi tak afzal dapat anak kembar?

Cik Azizah said...

my name is mar: hehe ce cuba lah...hehe

etong: hehe kalau ade rezeki InsyaAllah.. lalala

khairil: haha kalau ade rezeki jijah nak sgt kembar. senang bela sekali gus.

terbelog: hehe tapi kang dapat kembar siam. naya pulak..hehe

cik kiwi's: berani eh nak try injection tu..kihkih

cundaa: potensi dapat anak kembar mmg banyak cundaa! untung la..bestnya..

wan_cikgumuzik: hehe ha cikgu...kembar sekali gus tau! jijah nantikan..Amin..

cik najihah: nak jugak! xpe..mane tahu ade rezeki nanti.

aku afzal: ade. kalau ada keturunan kembar. untung lah.

shida'R said...

wahh bagusnya..hehe..

shida'R said...

wahh bagusnya..hehe..

Blossom Daisy said...

wahh! nak anak kembar jugak. hehe

Cik Azizah said...

shida'R: hehe bagusnya kan dpt anak kembar

blossom daisy: ngeee~~ ikut la petua di atas. kahkahkah

..cik gugu.. said...

gugu nk cuba la nti ;) hehehehe.

wany said...

hakahakkk.......suka laa....

Cik Azizah said...

cik gugu:
kalau ada keturunan kembar lagi best! hehe


wany:
ngehngehngeh..suka kembar kan!

Ckin Kembaq said...

si kembar datang ni.. ^__^

Dairi Ummie said...

alahamdulillah...sy bru lahirkan ank kembar..now dh 5 bulan..msa awl2 mgandung sy ada mkn pisang yg bkembar..mentua sy tegur org mgndung jgn mkn pisang bkembar camtu tp dh mkn..nk kta apa lg...2 mggu lps tu sy g scan doc ckp sy pregnang kembar..terkejut la jgk..teringat kta2 mentua sy...hehe...tp smua 2 kuasa Allah..x de kaitan dgn mkn pisang kembar...dh rezeki...pluang sy dpt kembar maybe cerah sbb sebelah suami n sy mmg ada kembar...wallahualam...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Cik Azizah Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah