Friday, February 17, 2012

Baju Khatam Al Quran


Sedikit info mengenai khatam Al Quran. 

Majlis khatam quran diadakan sebagai tanda kesyukuran apabila pembaca itu dapat menghabiskan bacaan Al-Quran keseluruhannya. Dalam majlis khatam Quran, akan ada seorang quru, ustaz, atau ustazah dipanggil untuk menyemak bacaan si pembaca. Ayat-ayat Al-Quran dari surah-surah yang terakhir bermula dari surah Ad-Dhuha sehingga surah An-Nas akan diperdengarkan kepada tetamu. Setelah tamat tuan guru tersebut akan membacakan doa khatam Al-Quran, menandakan si pembaca tersebut sudah diiktiraf tamat membaca Al-Quran.


Baiklah..InsyaAllah majlis khatam AlQuran dan marhaban akan di adakan pada pagi hari resepsi jijah nanti 25.2.12. mungkin jijah,adik serta mak jijah terlibat dalam khatam AlQuran ni.


meh nak teaser sikit baju masa khatam AlQuran nanti. baju ni beli dah siap jer :) 





haruslah warna putih kaooo! lebih suci dan bersih apabila kita membaca AlQuran.wink wink wink ^_^


khatam habis pukul berapa la agaknya. takut tak sempat nak mekap untuk bersanding pulak. huhuhu


8 hari lagi ok!


15 doakan hakimi jadi anak soleh:

YaYaNsMuM said...

Selamat berkhatam, dear...:)

Nurul Iman Rosman said...

okay, memang cantik ! :D

nuyui a.k.a miss YUI said...

cam bj nikah..hihi.

::Aja:: said...

wahhh.pengantin ni..hehe..baca Quran elok2 ye...

Pamie said...

lawa baju jijah :)

hudahassan ^^ said...

khatam alquran kejap jek . tak terase pon lame . hihi .

kite pernah juga merasa khatam quran time wedding nih . tapi wedding pakcik lahh . hehe . baca beramai2 ngan spupu . :)

Eza Boom Boom said...

teringat majlis khatam Al-Quran kat sekolah dulu. :) Heee.

Azhafizah[フィザ] said...

sempat je jijah..btw,baju putih itu suci ^__^..

Cikgu Jaja™ said...

cantek jahh..

Azzah said...

putih bersih mmg sesuai..

jiah..ni doodle dan entry utk jijah:

http://sayurlemak.blogspot.com/2012/02/doodle-romantik-untuk-jijah.html

shida'R said...

lawa dah tuh heheee ^_^

Cik Azizah said...

@Azzah terima kasih sis azzah! ssuke sgt doodle ni...:)

fatinmyra Sweet :) said...

canteknyeeeeeeee bju tuu.
Hee. ni yg jeles nih :))

OdahOne OdahOneBizz said...

putih mu bersih budi pekerti...

MaYa MustWany said...

tenangkan diri masa baca tuh.insyaAllah akan lebih permudahakn sgala urusan jijah that dy.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Cik Azizah Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah