Saturday, March 17, 2012

Wasiat NABI MUHAMMAD S.A.W





Wasiat NABI MUHAMMAD S.A.W. MESTI BACA!!!!!

ni adalah benar... sila baca sehingga habis... dan tolong sebarkan kepada seberapa banyak orang Islam yang boleh...


Assalamualaikum...... Warahmatullahi Wabarakatuh

ini adalah surat wasiat dari penjaga makam Nabi Muhammad SAW iaitu Sheikh Ahmad... Maeine (Saudi Arabia).

pada suatu malam ketika membaca Al-Quran di makam Rasulullah SAW.

selepas membaca lalu hamba tertidur, dalam tidur hamba bermimpi didatangi Rasulullah SAW lalu bersabda kepada hamba, dalam 60 000 orang yang meninggal dunia di zaman ini tiada seorang pun yang matinya dalam keadaan beriman.

(a)isteri tidak mendengar kata suami.
(b)orang kaya tidak lagi bertimbang rasa.
(c)orang tidak lagi berzakat dan tidak membuat kebajikan.

Oleh itu wahai Sheikh Ahmad, hendaklah kamu menyedarkan kepada orang Islam ini supaya membuat kebajikan, kerana hari penghabisan(......Qiamat) akan tiba di mana bintang akan terbit dari langit, sesudah itu matahari akan turun di atas kepala.


PESANAN HAMBA INI

(a) berselawat - untuk junjungan Nabi kita Muhammad SAW.

(b) bertaubatlah - dengan segera sementara Pintu Taubat masih terbuka.

(c) Bersembahyangla..

(d) berzakat - jangan ditinggalkan.

(e) Menunaikan Fardhu haji - bila berkemampuan.

(f) Jangan menderhaka kepada kedua ibu bapa.


UNTUK MAKLUMAN

1.Seorang saudagar dari bombay telah menerima surat ini dan beliau telah mencatak sebanyak 20 salinan dan mengirimkan kepada orang lain, dia kemudiannya dianugerahi Allah dengan mendapat keuntungan yang besar dalam perniagaannya.

2.Seorang hamba Allah telah menerima surat ini tetapi tidak mengendahkannya...... dan menganggap wasiat ini palsu, maka selang beberapa hari kemudian anaknya meninggal dunia.

3.Pada tahun 1977 Tun Dato Mustapha bekas Ketua Menteri Sabah menerima wasiat ini kemudian mengarahkan setiausahanya mencetak sebanyak 20 salinan dan menghantarnya kepada orang lain, maka selang beberapa hari kemudian dia telah mendapat hadiah dari kebajikan masyarakat di malaysia timur.

4.Tan Rri Ghazali Jawi, bekas Menteri Besar Perak secara tidak langsung dipecat dari jawatannya kerana apabila beliau menerima wasiat ini beliau terlupa mencetak 20 salinan untuk disebarkan kepada orang lain tetapi beliau telah menyedari kesilapannya lalu beliau mencetak semula wasiat ini dan mengirimkannya kepada orang lain, beberapa hari kemudian beliau telah dilantik menteri Kabinet Perdana Menteri.

5.Zulfikar Ali Bhuno telah menerima surat wasiat ini dan tidak percaya akan kebenarannya juga menganggap palsu lalu membuangnya ke dalam tong sampah. seminggu kemudian beliau telah dijatuhkan hukuman pancung sampai mati.

6.Di Terengganu, seorang pekerja bengkel kenderaan telah menerima wasiat ini dari pengirim yang tidak dikenali yang datangnya dari Perak lalu beliau membuat sebanyak 20 salinan seperti yang dituntut. Alhamdulillah dia dianugerahkan oleh Allah seorang gadis berakhlak mulia seperti yang dituntut oleh Islam. baginya anugerah ini paling agung dan tidak ada tandingannya.

7.Di Terengganu juga, seorang hamba Allah telah menerima surat ini dari orang yang tidak dikenali tetapi beliau tidak mengendahkannya dengan mengatakan ianya bohong belaka dan sengaja mengada-adakan untuk menakutkan orang yang membacanya. Beberapa hari kemudian dia telah mendapat penyakit ganjil dan penderitaannya amat menyedihkan. setelah tiga minggu mendapat rawatan rapi di hospital, penyakitnya sukar juga diubati oleh doktor. Akhirnya beliau teringat akan wasiat ini dan mengedarkannya kepada orang lain.Seminggu kemudian barulah beliau beransur sembuh sehingga sekarang.

Banyak lagi contoh-contoh orang yang menerima wasiat ini tetapi tidak mempercayainya dan tidak mengedarkannya atau menyampaikan kepada orang lain.dimana mereka mendapat malapetaka.

Setelah kejadian yang menggembirakan dan menyakinkan ini anda jangan lupa menyampaikan 20 salinan wasiat dalam masa 96 jam dari masa anda menerimanya. InsyaAllah anda akan memperolehi sesuatu dari YANG MAHA KUASA dengan penuh keyakinan pasti ia akan menerangi hidup anda dengan nikmat kebahagiaan hidup. INSYAALLAH.



PERHATIAN

setelah membaca wasiat ini hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepda orang lain sebanyak 20 salinan. sekiranya telah dilakukan anda akan dianugerahkan sesuatu nikmat hajat anda akan dikabulkan oleh ALLah.

kata Sheikh Ahmad lagi. jika apa yang hamba katakan ini tidak benar, biarlah hamba mati dalam kekufuran dan hamba tidak mendapat perlindungan dan syafaat Rasulullah SAW Naaauzubillah. oleh itu hendaklah ditulis atau dicetak dan disampaikan kepada orang lain.

insyaAllah dalam masa 2 minggu anda akan berolah kebahagiaan dan ingatlah lakukan ini dengan hati yang ikhlas dan janganlah diabaikan atau dibiarkan



TLG SEBAR KAN KPD UMAT ISLAM.... SEBAR KAN 20 WASIAT NI KPD UMAT ISLAM




16 doakan jijah cepat transfer semenanjung:

SarahSyafiq said...

TQ jijah share info.
cuma bab yg berantai tu kurang percaya.kan susah senang itu dtg dari Allah =)

Azhafizah[フィザ] said...

Apa yang baik disampaikan..

YaYaNsMuM a.k.a YM said...

Semoga kita lebih ikhlas menyebarkan dakwah Islamiah.wallahualam

Cikgu Jaja™ said...

Allahumma solli 'ala saiyidina Muhammad

AININ SURAYA said...

benda macam ni terpulang pada diri kita untuk percaya atau tak

thank jijah kongsi =')

faiz fakhirin said...

terima kasih atas peringatan itu semua..

MaYa MustWany said...

nice entry jijah.terima kasih.

FIFIEY LYCHEE MARATION said...

sebaran yg baik sistaa!

kiz said...

insyaallah..

Firdaus said...

salam..........ini akhir zaman.......perkara itu benar....tapi perkara berantai tu menyesatkan...........kalu buat dapat kebaikan......kalu abai dapat musibah...........pastu org pun buat............jadi keyakinan org itu berdasarkan apa...........berhati-hati lah..........buat perkara yang sepatutnya kita buat.....InsyaAllah....

Firdaus said...

bahaya berantai ni....boleh menyesatkan..........kalu buat dapat kebaikan ......kalu x buat ancaman malapetaka......semuatukan dari Allah.....macam tahu2 je...........

Le Chevalier said...

setelah baginda Rasulullah wafat maka terputuslah segala wahyu.

menyebarkan surat berantai atas nama baginda Rasulullah adalah jelas sebuah tuduhan wahyu itu tidak berakhir dan agama tidak sempurna.

tidak ada padanya sebuah kebaikan dengan menyebarkan surat ini melainkan yang melakukannya itu terkeluar daripada aqidah Islam.

Shahrulhadi said...

Sila baca penerangan ini
http://badarpkpmicm.blogspot.com/2010/02/surat-berantai-kononnya-wasiat-dari.html
http://zaharuddin.net/aqidah-&-kepercayaan/525-hukum-surat-a-sms-berantai.html

Mansur Made said...

SubhanAllah
Alhamdulillah
Allahu Akbar

Mansur Made said...

SubhanAllah
Alhamdulillah
Allahu Akbar

Hero said...

surat berantai merepek ni telah pun difaktwakan sesat oleh majlis fatwa pulau pinang.. ia difatwakan sebagai merupakan bid'ah yang sesat dan bertentangan dengan akidah islam seperti mana yang terkandung didalam ayat yang ke 26 surah al-imran.. menyebarkan surat berantai ini adalah HARAM sebagaimana sabda Rasulullah SAW.

sila rujuk sini:

http://www.e-fatwa.gov.my/fatwa-negeri/surat-berantai-0

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Blog Cik Azizah Copyright © 2014 Designed by Ms.Azhafizah